AHSEC CLASS 11 My Impression of Assam is a Beautiful Chapter of Class 11 English . Here you will find a detailed With Previous Year Question of My Impression of Assam and Question Answer of My Impression of Assam. Here you will see 1 marks Question- From My Impression of Assam Chapter and you can prepare for MCQ. Also 2 & 5 marks Questions from Text and Previous Year examination.
My Impression of Assam Class 11 Summary in English
Verrier Elwin is very impressed with the people of Assam and their attitude toward foreigners. He says that the people there are polite and hospitable.
He compares it to stadiums in Kenya and Kaziranga. You have seen a serious difference, in the Kenyan and Tanganyka stadiums, there is a kind of culture that everyone must work with to make the Sanctuaries successful and spend a lot of money on them.
But at Kaziranga Game Sanctuary it is the complete opposite. The animals of Kaziranga, do not feel safe and do not emerge easily. Here the community does not work together for success.
The author was also surprised to see Assam's humanity, respect and friendship. He points out that Assam's songs and poems are very interesting and meaningful. The Assam boys sang some of the songs the names should have known. The author makes this complaint in Assam's lessons on state songs and poems to read and view Assam songs and poems.
The author is very happy with the Assam wood carving. According to Verrier Elwin, it should be taught and encouraged in our educational institutions about wood carving. For good art to stay alive and not die with old artists and craftsmen.
Verrier Elwin calls on the people of Assam to preserve their ancient culture, myths and traditions. He also says that this tradition is a true treasure of Assam and Splendor of natural beauty in its hills, valleys and rivers.
My Impression of Assam Class 11 Summary in Hindi
वेरियर एल्विन असम के लोगों और विदेशियों के प्रति उनके रवैये से बहुत प्रभावित हैं। उनका कहना है कि इस दुनिया के अन्य देशों के विपरीत, वहां के लोग विनम्र और मेहमाननवाज हैं।
वह केन्या और काजीरंगा के खेल अभयारण्यों के बीच तुलना करते हैं। उन्होंने एक गंभीर अंतर देखा है, केन्या और तांगान्याका के खेल अभयारण्यों में, एक तरह की परंपरा है कि अभयारण्यों को सफल बनाने के लिए सभी को सहयोग करना चाहिए और उन पर बहुत पैसा खर्च किया जाता है।
लेकिन काजीरंगा खेल अभ्यारण्य में यह बिल्कुल विपरीत है। काजीरंगा में जानवर न तो खुद को सुरक्षित महसूस करते हैं और न ही आसानी से दिखाई देते हैं। यहां जनता इसे सफल बनाने में सहयोग नहीं करती है।
असम के मानवीय संबंधों, तौर-तरीकों और मित्रता को देखकर लेखक भी हैरान रह गया। उन्होंने उल्लेख किया कि असम के गीत और कविताएँ बहुत ही रोचक और सार्थक हैं। असम के लड़के कुछ ऐसे गाने गाते हैं जिन्हें शब्दों को जानना चाहिए। यह अपील लेखक असम के विद्वानों से राज्य के गीतों और कविताओं के बारे में असम के गीतों और कविताओं को सीखने और देखने के लिए करता है।
असम की लकड़ी में की गई नक्काशी से लेखक बहुत उत्साहित था। वेरियर एल्विन के अनुसार, लकड़ी की नक्काशी पर हमारे शैक्षिक केंद्रों में इसे पढ़ाया और प्रोत्साहित किया जाना चाहिए। ताकि पुराने शिल्पकारों और शिल्पकारों के साथ सुंदर कला जीवित रहे और मरे नहीं।
वेरियर एल्विन असम के लोगों से इसकी पारंपरिक संस्कृति, लोक कथाओं और रीति-रिवाजों को संरक्षित करने का अनुरोध करता है। उनका यह भी कहना है कि यह संस्कृति असम का असली खजाना है, साथ ही इसकी पहाड़ियों, घाटियों और नदियों में प्राकृतिक सुंदरता का वैभव भी है।
My Impression of Assam Class 11 Summary in Assamese
ভেৰিয়াৰ এলউইন অসমৰ জনসাধাৰণ আৰু বিদেশীৰ প্ৰতি থকা তেওঁলোকৰ মনোভাৱক লৈ অতিশয় আপ্লুত। তেওঁ কয় যে তাত থকা মানুহবোৰ এই পৃথিৱীৰ আন দেশৰ দৰে নহয়, সৌজন্যশীল আৰু অতিথিপৰায়ণ।
তেওঁ কেনিয়া আৰু কাজিৰঙাৰ খেল অভয়াৰণ্যৰ মাজত তুলনা কৰে। তেওঁ এক গুৰুতৰ পাৰ্থক্য পৰ্যবেক্ষণ কৰিছে, কেনিয়া আৰু টাংগানিকাৰ গেম অভয়াৰণ্যসমূহত এক প্ৰকাৰৰ পৰম্পৰা আছে যে অভয়াৰণ্যসমূহক সফল কৰিবলৈ সকলোৱে সহযোগিতা কৰিব লাগে আৰু ইয়াৰ বাবে বহু ধন খৰচ কৰা হয়।
কিন্তু কাজিৰঙা গেম অভয়াৰণ্যত ইয়াৰ সম্পূৰ্ণ বিপৰীত। কাজিৰঙাত থকা জীৱ-জন্তুবোৰ, সিহঁতে নিৰাপদ অনুভৱ নকৰে আৰু সিহঁতে সহজে দেখা নাপায়। ইয়াত জনসাধাৰণে এটা সফল কৰিবলৈ সহযোগ নকৰে।
অসমৰ মানৱীয় সম্পৰ্ক, সৌজন্যতা আৰু বন্ধুত্বপূৰ্ণতা দেখি লেখকেও আচৰিত হ’ল। তেওঁ উল্লেখ কৰিছে যে অসমৰ গীত-কবিতাবোৰ অতি আকৰ্ষণীয় আৰু অৰ্থপূৰ্ণ। অসমৰ ল’ৰাবোৰে কিছুমান গান গায় যিবোৰ শব্দই জনা উচিত। এই আহ্বান লেখকে ৰাজ্যৰ গীত-কবিতা সম্পৰ্কে অসমৰ পণ্ডিতসকলক অসমৰ গীত-কবিতাসমূহ শিকিবলৈ আৰু পৰ্যবেক্ষণ কৰিবলৈ আগবঢ়াইছে।
অসমৰ কাঠত খোদিত কৰা কামত লেখকে অতিশয় উত্তেজিত হৈ পৰিছিল। ভেৰিয়াৰ এলউইনৰ মতে কাঠৰ খোদিতৰ ওপৰত আমাৰ শিক্ষা কেন্দ্ৰসমূহত ইয়াক শিকোৱা আৰু উৎসাহিত কৰা উচিত। যাতে সুন্দৰ শিল্প জীয়াই থাকে আৰু পুৰণি শিপিনী আৰু শিপিনীৰ লগত মৰি নাযায়।
ভেৰিয়াৰ এলউইনৰ পৰম্পৰাগত সংস্কৃতি, লোককথা আৰু ৰীতি-নীতি ৰক্ষা কৰিবলৈ অসমবাসী ৰাইজক অনুৰোধ। তেওঁ লগতে কয় যে এই সংস্কৃতি অসমৰ পাহাৰ, উপত্যকা, নদীত প্ৰাকৃতিক সৌন্দৰ্যৰ শোভাৰ সমান্তৰালভাৱে অসমৰ প্ৰকৃত সম্পদ।
AHSEC Class 11th My Impression of Assam - Textual Questions Answers
AHSEC Class 11 My Impression of Assam Important Questions Answers
HS 1st Year My Impression of Assam Important Questions Answers
****
Hope you guys find My Impression of Assam Question Answers useful, please do share with your friends and Classmates to help them score more on their examination, Spread the love ❤️ God bless you 😇 and Thank you for Visiting The Treasure Notes.